Cikkek

Az év első gondolatai 2010. május 09.
7 olvasó 10-ből 7 pontra értékelte az írást.

Címkék: Költő Géza
STÉG CIKKÍRÓ PÁLYÁZAT 2010!!!

A 15. pályamunka. Olvassátok,értékeljétek!
Felhívjuk figyelmeteket a pályázatban kiírt szabályok betartására!

üdv: Stég Team!
{KEP::18552::506::center::}
Mielőtt belekezdenék az egészbe, el kell mondanom, hogy én télen sem szoktam pihenni. Pontosítanék, nem horgászom csak tanulok, mármint minden új dologról, ami a bojlizásban felmerűl. Ezen kívül két éve leírok minden horgásztúra előzetesét és történését. Sok fényképet készítek és egyik ismerősöm által elkészült az első horgászfilmünk is. Persze az egyik legfontosabb dolognak azt tartom, hogy a következő évi bojlizások, kellő precizitással legyenek megszervezve.

A 2010-es évi horgászatok tervezgetésénél találtuk ki azt, hogy az idén egy olyan túrát szervezünk meg, amilyenen még egyikünk sem vett részt, azaz egy héten keresztül fogjuk vallatni a vizet. A csapatunk tagjai: életem párja, Barbika, és jómagam, Bözse, Adri, na és persze nem utolsó sorban Csabi.
{KEP::18553::506::center::}
{KEP::18554::506::center::}
Közös gondolatok alapján keresgéltünk, és én találtam rá az Interneten arra a bizonyos helyre.Ez a tó az ország túlsó felén található, Nyíregyháza és Debrecen között. Első információk alapján egy szimpatikus bácsi, aki már megjárta a bojlisok által is oly annyira ismert RAINBOW tavat, sőt az egyik horgászata alkalmával, egy fénykép erejéig partra kényszerített két 30kg feletti tőpontyot is.
{KEP::18555::506::center::}
Ez itt nálunk Magyarországon nem olyan mindennapi. Pámer László hozta létre ezt a horgásztanyát, Nagykállón.A választás azért esett erre a tóra, mert az adatok, amiket hallottunk, nagyon megfeleltek az igényeinknek. Bővebben: a Tó 18ha-os, a közepén mesterséges szigetekkel, közöttük akadókkal és 2,6m-es vízzel. A parton négyszemélyes, felszerelt faházak találhatóak 80m-es kihagyásokkal, a kellemes, nyugodt pihenés miatt.
{KEP::18556::506::center::}

A házhoz fedett terasz, stég, csónak és pontymatrac is tartozik.Még arra is figyeltek, hogy a kényelmes pakolás érdekében a gépjárművel a faház mellé lehessen parkolni, a kikötés csupán annyi, hogy a túra végéig ott kell hagyni.A tóba öt kilón felüli halakat telepítettek egészen a huszonnégy kilósig, a víz legnagyobb lakója "EGYELŐRE" egy 24,60-as tőponty.
{KEP::18557::506::center::}
Ami számomra fontos, - nem úgy, mint más tavaknál, ahol CSAK reklámozzák a 20 felettieket - itt több mint harminc egyed található. Számos tizenöt kilónál termetesebb társukkal együtt, a decemberi telepítésnek köszönhetően 3200kg került még melléjük. Huszonkilenc egyed van, amik kicsit lefogyva 18-19 kilósak, így ezek májusra számos horgásznak fognak felejthetetlen élményt nyújtani, a második álomhatár átlépésével. Mostanra összesen kilencven darab 20kg körüli és afeletti úszkál a tóban.

Én azt gondolom, hogy az egy hét alatt Nekünk is sikerül egy legalább húsz közelit becsapni és megörökíteni pár képpel.Három éve ismerkedtem meg a bojlizással és, azóta sok mindent tanultam. Erre a túrára egy olyan lépést tettünk meg horgásztársammal, ami sokak álma: saját bojlit főztünk. Őszintén megmondom, hogy egyedül biztosan nem álltam volna neki, de mivel Csabi egy kiváló szakács, azt mondta "gyerekjáték" lesz.Az Ő vezetésével, három ízesítésben, kezdésnek hat kilót csináltunk:Monster Crab, Blue Mussel és Liver, változó méretekben, a 14 mm-estől egészen a harmincasig. A főzés és szárítás után bedippeltük, majd légmentes zacskóba téve lefagyasztottuk.A terv szerint bevetés előtt egy-két nappal kiolvasztva, friss bojlikat kapunk.Bízom abban, hogy ez olyan sikeres lesz, mint az első közös horgászatunk!(Én már egy éve bojliztam, de még nem volt tíz feletti halam. Mondanom sem kell, hogy két nap alatt a KÖLTŐ Team Tagjaival 103,9 kilót fogtunk. Nekem a
{KEP::18558::506::center::}
Legnagyobb 12,40-es volt. Csabinak szerencséje volt, mert az első bojlizás alkalmával sikerült halakat fognia, amiből a legtetemesebb 11,20kg volt.)
{KEP::18559::506::center::}
Az egy hét alatt remélem lesz idő megszerettetni a "golyóinkat" a halakkal, a vége úgy is mindig:

CATCH & RELEASE

Pár gondolat, ami számomra mindig vitás eset a többi horgásszal szemben.Egy olyan aktuális témáról, mint a „Catch and Release” sokan nem tudják, hogy a pergetők sokkal korábban alkalmazták, mint a pontyos - bojlis horgászok. Legalábbis Pete Mainától azt tudjuk, hogy 25 – 30 évvel ezelőtt már visszaengedték a nagy csukákat. Szerinted mennyi időnek kell eltelni, hogy mindenki megértse és elfogadja, hogy egyszerűen nincs más út, ha a jövőben is akarnak még szép, nagyhalakat fogni?

Szerintem egyénfüggő, hogy valaki eljut-e idáig vagy sem. Ez egy út, amit be kell járni. Én azon kevés emberek közé tartozom, aki bizakodik. Azt gondolom, hogy ez a felfogás, akkor fog megoldásra találni, ha az emberek rájönnek arra, hogy a víz, amiben horgásznak valamilyen szinten a sajátjuk és gyermekeiké is. Ha úgy fogják fel a dolgokat, hogy ha visszaengedik a vízbe a kifogott halat, akkor az a későbbiekben újra kellemes élményeket nyújthat mások számára.Én azt gondolom, hogy most már annyi a horgász hazánkban és kevés a víz ehhez képest, máshogy ez nem működhet a későbbiekben.

Írta: Költő Géza

teteje | vissza

Stég a Facebookon
A hét képe
Friss videó
Nagy pontyok nyomában 4 !
Szerző: Tóth László
Megnézve: 0
Akciós termékek
Cikkek
Kiemelt vizeink
Látogatók a honlapon
Jelenleg 11 vendég és 0 bejelentkezett felhasználó tartózkodik a honlapon!