Cikkek

Húsvéti ajándék a desedából. 2012. április 14.
2 olvasó 10-ből 10 pontra értékelte az írást.

Az évek alatt már hagyománnyá vált számomra hogy a húsvéti ünnepeket a vízparton töltöm.Természetesen idén is így tettem. A 240ha területen elnyúló, gyönyörű vadregényes környezetben elterülő Deseda tározót választottam helyszínül. A 2012-év új szabályai már lehetővé teszi hogy a bojlis horgászat szerelmesei is nyugodtan hódoljanak kedvenc hobbijuknak. Az új szabályokat kihasználva az elsők között horgászhattam a tározón. A helyválasztással kapcsolatban voltak kisebb változtatásaim.

{KEP::33639::589::center::}

Az első elképzelésem az úgynevezett szűkületi szakasz, egyes számozású helyére esett , mivel ezen a szakaszon sekélyebb a víz, és a felmelegedő vízben talán több hal tartózkodik vagy csak átvonul. A várva várt időpont közeledtével azonban át kellet gondolnom, és kockáztatnom kellett a helyválasztással kapcsolatban. Sajnos az extra felmelegedés után, hirtelen nagyon erős hideg frontot jósoltak a húsvéti ünnepekre. Ha hideg front akkor viharos észak észak-nyugati szél, ami azt jelenti hogy a tározót keresztbe fújva a gátra tolja a víztömeget, és visszahűti a vizet.
Ezért döntöttem a gáthoz közeli szektorban a 13-as hely mellett.

{KEP::33640::589::center::}

A víz mélysége itt 3,7m míg a sekélyebb szakaszon kb.2 - 2.6m. Gyors táborállítást követően a szokásos procedúra következett. Végig radaroztam a meghorgászandó területet, és hamar rájöttem hogy egy jó minőségű tapogató rúddal jobban feltérképezhetem a medret, mivel medertöréseket nem találtam csak nagy kiterjedésű akadókat, amivel később meg is gyűlt a bajom. Alapos helykeresés után sóderes, kagylós területen helyeztem el bójáimat. Etetésnek frissen főzött kukoricát vittem két I-BOX-al amit szinte az egészet el osztogattam a szomszédoknak mivel a bojli és pellet keverékével sokkal nagyobb sikereket értem el.

{KEP::33641::589::center::}
{KEP::33642::589::center::}
{KEP::33643::589::center::}

Első behúzásnál három fajta bojlival próbálkoztunk. MONSTER-BANÁN, ELITE&STRAWBERRY, BANÁN. A hideg víz miatt főleg a gyümölcsös ízekre alapoztunk. Az első este az elite&strawberry meg is hozta a várt eredményt. Sötétedéskor egy igazi húzós kapással jelentkezett az első halunk. Bevágást követően nagyon erős húzást éreztem, és azonnal csónakba szálltam és a hal után eredtem. Sajnos a rutintalanságom és a tapasztalat hiány áldozata lettem. A pontyunk okosabb volt és a kagylókkal teli bokrok közé menekülve, elvágta a főzsinóromat. Ennek a felese tréfa, gondoltam és másnap reggel még alaposabban felderítettem a meghorgászandó területet.

{KEP::33644::589::center::}
{KEP::33645::589::center::}

A bójáimat kissé áthelyezve folytattam a horgászatot. Továbbra is az akadók közelébe próbálkoztam, ezért a végszerelékemen is módosítottam. Kagylóálló előke, és előtét zsinórra cseréltem az eddigieket, és nagyobb horgot is alkalmaztam. A változtatások után már könnyebben ment a hal fogás, bár még mindig volt halvesztés az akadók miatt. Napi 4-5 kapásunk volt. Az átlag 6-9 kg tő ill. nyurga ponty volt. Fárasztásuk kiemelkedő élményt nyújtott, hisz ezek a halak még valószínűleg nem éreztek ilyet és minden erejükkel azon küzdöttek, hogy megszabaduljanak a szájukban lévő horogtól. A 2.-3.-nap végére már megjelentek a 10kg körüli pontyok.

{KEP::33646::589::center::}

A nyáron megrendezett bojlis találkozón vettem észre, a harmadik nap környékén kezdet gyarapodni a pontyok súlya. Most is ez történt. A harmadik napon csalit váltottam illetve csak bojlival etettem. Látványosan megnőtt a kapások száma a MONSTERS PARADISE bojlinak köszönhetően.

{KEP::33647::589::center::}
{KEP::33648::589::center::}

A frontok jöttek-mentek, esti mínuszok és a nappali hóesés illetve napsütés ellenére egy sikeres húsvéti horgászatot zártunk. Lehet hogy ha még két napot maradtunk volna akkor az álom határt is átlépjük, de így sincs panaszra okom mert a végére megajándékozott a tó egy BIG ONE-al. Idén biztos hogy még többször hallotok a DESEDA tározó kapitális pontyairól. Külön köszönet a Kaposvári Sporthorgász Egyesületnek a rugalmas közreműködésért.

Fekecs János
IMPERIAL BAITS TEAM

teteje | vissza

Stég a Facebookon
A hét képe
Friss videó
Nagy pontyok nyomában 4 !
Szerző: Tóth László
Megnézve: 0
Akciós termékek
Cikkek
Kiemelt vizeink
Látogatók a honlapon
Jelenleg 18 vendég és 0 bejelentkezett felhasználó tartózkodik a honlapon!