Cikkek

Fish Aréna horgásztó! 2013. június 02.
13 olvasó 10-ből 9.2 pontra értékelte az írást.

Bemutatkoik a Fish Aréna horgásztó!

A tavalyi évben nyitotta meg kapuit a Lajosmizse mellett található Fish Aréna horgásztó. A Budapesttől 70 km-re fekvő tavat az M5 autópályán tudjuk legkönnyebben elérni. Kecskemét előtt a 73-as km. kőnél kell lejönni az autópályáról, majd Lajosmizse felé fordulva kell tovább haladni. Kb. 1 km után az út jobb oldalán elhelyezkedő Csordás közértnél jobra fordulunk. Innen megyünk egészen, míg meg nem látjuk bal oldalt a Haldorádó tavat. Itt jobra fordulva pár 100 méter után a bal oldalon pillantjuk meg a körbekerített Fish Aréna tavat.

{KEP::46088::617::center::}

A 14 ha nagyságú tavon 16 horgász állást alakítottak ki. Mindegyik állást fa stégekkel láttak el és tartozik hozzájuk csónak is, amit térítés ellenében lehet kibérelni. Továbbá két álláson fűthető komfortos faházakat is építettek. Felszereltségük 2 emeletes ágy négy fő részére, hűtő, mikro hullámu sütő, áram. A többi horgászálláson természetesen megengedett a sátorozás vagy akár lakókocsival is érkezhetünk. A tó jégmentes időszakban egész évben non-stop nyitva tart és várja vendégeit. A víz átlag mélysége 1,7-1,8 m, aljzata agyagos, egyenletes, itt-ott találhatók kisebb törések, akadók. A tó közepén 2 sávban szigetek váltakoznak a tó teljes hoszzában. A szigetek között középen mesterséges akadókat hoztak létre, és ez lett a tó kíméleti területe is, a halak legnagyobb örömére. A szigeteket fűzfákkal és külömböző növényekkel díszítették, így nagyon szép és esztétikus látványt nyújtanak a tó teljes hosszában.

{KEP::46089::617::center::}

És most térjünk rá arra, ami minket a legjobban érdekel, milyen halakat is foghatunk? Nos, a tó a bojlis pecásokra szakosodott, ennek értelmében a fő hal természetesen a ponty. Méghozzá nem is akármekkorák. Már most számos 20 feletti ponty lakója van a víznek, de 10-20 kiló közöttiből nagyon sokat találunk. Amúrból pedíg 25 kg feletti a tórekord. A ponty mellett érdekes színfoltja a tónak a lénai- és vágótok is, amiből 15 kiló felettiekel is találkozhatunk. A pontyozás melett mindenképp érdemes ezeket a halakat is célba venni. A tokok igen harciasan védekeznek, hatalmas élményt jelent kifogásuk, a nagyobb méretűek igencsak igénybe veszik felszerelésünk erősségét.

{KEP::46090::617::center::}

A pontyok és tokok mellett még találkozhatunk süllővel, csukával és számos egyébb hallal is. Az általam fogott halak mind igen jó kondícióban voltak, a tükörpontyok szinte feszültek a kövérségtől. Csaliválasztásnál nekünk a Stég fűszeres és csoki-májas bojlijai voltak a nyerők pontyra, a tokokat pedig a Stég halas peleteivel és pop-upjaival sikerült legtöbször becsapni. Etetéssel, ha pontyozunk és nagyobbakat akarunk fogni, óvatosan bánjunk, a kevesebb mindig jobb volt. Szerintem pár szem a csali köré elegendő, esetleg pva csomag önmagában is működhet eredményesen. Ha a tokokra horgászunk már lehet nagyobb peletes etetéseket csinálnunk, ezekre ormányos barátaink hamarosan rátelepednek.

{KEP::46091::617::center::}

Hova érdemes horgászni? Nos, legtöbben a szigetek elötti pár métert horgásszák, de sokan a szigetek közötti részre esküsznek. Ha van elöttünk akadó, ami jól látszik már messziről, mindenképpen eröltessük. A szigetek felé féltávon a „semmibe” elhelyezett csali sok szép halat adott már nekem. A szélekről se feledkezzünk meg, kapástalan időkben sokszor okozhatnak kellemes meglepetést. A nád előtt közvetlen, már jó vízmélységgel találkozhatunk.

{KEP::46092::617::center::}

A tógazda igen nagy hangsúlyt fektet a halállomány megfelelő és szakszerű táplálására, nemrég nagy számban kerültek pl. csigák is betelepítésre. Nézzük a szabályokat: a tavon általános bojlis rend uralkodik, vagyis természetesen minden kifogott halat a megfelelő ellátás után vissza kell engedni. Kötelező felszerelés a nagy méretű halmerítő, pontymatrac és fertőtlenítő folyadék is. A napilyegy ára 4.000 ft-ba kerül, ami 3 bot használatára jogosít. A csónak bérlés 1.500 Ft 24 órára, a faházakat 7.000 ft.-ért bérelhetjük ki. A parton körben toi-toi vécék már vannak, zuhanyzó, vizesblokk hamarosan elkészül. A pontos szabályokról és további infókról olvashatunk a tó hamarosan elkészülő weboldalán is, aminek címe: www.fisharena.hu Amíg elkészűl, helyfoglalást, tájékoztatást a 06209278363-as telefonszámon kaphatunk. Az ide látogató éhes horgászoknak mindenképpen ajánlom a közelben lévő két csárda finom ételeit is. A csárdákat el tudjuk érni ha kocsival viszamegyünk a Csordás közértig, ott a főutón Lajosmizse felé fordulva nem messze egymástól a jobb és bal oldalon helyezkednek el. /Kb.1 km./ Szerintem a bal oldali a jobb, a töpörtyűs pogácsát kötelező megkóstólni!
Mindent összegezve, egy igazi horgászparadicsom jött létre Budapesthez közel, kellemes környezetben sok és persze egészséges, nagy halakkal. Az alábbiakban tekintsétek meg pár Fish Arénán készült kedvenc fotóinkat.

Pintér Zsolt

Stég a Facebookon
A hét képe
Friss videó
Nagy pontyok nyomában 4 !
Szerző: Tóth László
Megnézve: 0
Akciós termékek
Cikkek
Kiemelt vizeink
Látogatók a honlapon
Jelenleg 14 vendég és 0 bejelentkezett felhasználó tartózkodik a honlapon!