Cikkek

Januári pálinkás bojli, avagy jól begyúrtam (vazze)! (18 éven felülieknek!) 2010. április 26.
10 olvasó 10-ből 8.5 pontra értékelte az írást.

STÉG CIKKÍRÓ PÁLYÁZAT 2010!!!

A tizenegyedik pályamunka. Olvassátok,értékeljétek!
Felhívjuk figyelmeteket a pályázatban kiírt szabályok betartására!

üdv: Stég Team!

Januári pálinkás bojli, avagy jól begyúrtam (vazze)! (18 éven felülieknek!)

Van baj elég, nem kevés! Itt a válság, szaporodnak a gondok, az emberek ingerültek, az idegek pattanásig feszültek! Mi a megoldás, hol keressünk gyógyírt, mivel feledtessük a problémákat? Horgásszunk! Na jó, de ilyenkor, hóban, sárban, jégben? Sajnos ez nem nyert … akkor nincs más hátra rendezgessük a horgászfelszerelésünket, gyógyítsuk meg a sérüléseket, leltározzuk fel, mi maradt tavalyról, mi kell majd az idénre ! Sőt! Kezdjünk valamit a maradékokkal, például gyúrjunk bojlit!

Nézzük csak! Mi maradt az elmúlt szezonból a garázsban? Maradt kicsi alapmix, aromák, folyékony összetevők, édesítők, étvágyfokozók és „gyors lövések” a „Nagy Ponty” nevű cég termékeiből, betain Kovács Zoliéktól, aromák más nagynevű gyártóktól. Ezekkel már lehet kezdeni valamit, ezen a ponton beindul a fantázia, dolgozik az agyi kompjúter, sőt már a gigantikus halakat szákolom képzeletben. Na, álljunk csak meg egy szóra! Nem eszik olyan forrón a bojlit a pontyok sem… lassan gyúrj, tovább élsz! Van időd öregem, ne kapkodd el! Hoppácska! De jó, hogy lehiggadtam, hát mit találtam még itt? Bizony az elfeledett ígéret, amit decemberben tettem két nagy tasak cuccnak, amit a „Nagy Pontytól” vettem a télen, próbára! Most jól megcsinállak”! És még valamit találok a polcon, ami csak a legtitkosabb bojlireceptekben, de azokban is csak a szóbeszéd szintjén szerepelnek. Súgva adják át egymásnak a vízparti nádnyiladékok árnyékában a rutinos rókák! Egy fél palack mézes pálinka… ettől tud olyan hibátlan lenni a gyúrás, a bojli maga és a horgászat is!

{KEP::18295::502::center::A tavalyi maradékok}

{KEP::18298::502::center::Ezek is kellenek! A recept, s ami előtte van}

Ez az! Igyunk csak egy kupicával! Ez még mindig nagyon finom… Eszembe jut Gálvölgyi János jelenete a Heti Hetes egyik adásában, a „Pálinkás pulyka” címmel. Nagyon vicces… de azért ne próbáljuk ki a bojlikészítéssel is!

{KEP::18299::502::center::A télen vásárolt kombó, az édes kukorica ízű…}

{KEP::18300::502::center::… és az eperkrém ízű}

Akkor rakjuk csak egy kupacba, mi maradt tavalyról, amiből bojlit lehetne készíteni? Nem sok, de mégis sokszínű, sokféle. Ezekből lehet még akármi is, nekem tetszik, remélem a halak is értékelik már végre a csalijaikba fektetett rengeteg sok energiámat és kárpótolnak! Jó lenne már végre egy 15 kg felettit (is) visszaengedni! Na, majd az idén…
Állítsunk össze pár receptet. Mivel a tavasz közeledik, inkább édes ízekben gondolkodjunk! Bár még sose kaptam visszaigazolást, mikor mi a jobb, talán nincsenek is kőbe vésett törvények, és a halak gusztusa is kiszámíthatatlan! Az egyikbe rakjunk bele csoki fúzió alapot, tejport, darált müzlit, krémes-édes adalékot, narancshéjat, szinezéket!
(De előbb jőjjön egy kis mézes torokköszörülés…)

{KEP::18301::502::center::A belga csoki szárazon…}

A folyékony összetevőkbe pedig egy „gyors lövést”, keveset a földimogyoró olajból, bakfis, akarom mondani bigfish aromát és törjünk bele pár tojást!

{KEP::18302::502::center::… és folyékonyan}

A másikba száraznak rakjunk szuper halas-feketeborsos mixet, „Vörös Robit”, sót, szinezéket!

{KEP::18303::502::center::A kaviáros szárazon}

Hogy ne szálljon annyira a por, a folyadék részét is állítsuk össze! Orosz kaviáros gyors lövést étvágygerjesztő cseppekkel bikfis aromával, námbör ván klónnal és tojással zutyuljuk össze!
(Hogy a vesénk ne porozzon annyira, öblítsük az előbbi mézespálinkát egy jópofa sörrel!)

{KEP::18304::502::center::Az univerzális darálom, amelyik a müzlit, a mogyorót, de az ujjamat is darálta anno}

A következő kétféle bojlit egy viszonylag újdonságnak számító „Nagy Pontynál” kapható kombókból készítettem. Ezekre jellemző, hogy egy kilogramm bojlimixet, nyolcvan dekagramm (íz azonos) pelletet, egy flakon (íz azonos) quick shotsot, egy flakon (íz azonos) integrant folyadékot, ötszáz milliliter szintén íz azonos Soluble super syrupot (ez elsősorban az olvadó bojlik elkészítésénél előnyös) és egy doboz plazma dipet tartalmaznak. (Úristen, mennyi idegen név, nagyját nem értem, miért nincs magyar változata, de így lehet igazán menőzni velük!) Nagy előnyük, hogy ehhez csak egy kis érzék és pár tojás kell és könnyedén elkészíthető belőle nagyon fogós bojli (remélem, az lesz)! Most egy pálinkát meg kell innom, mert kiszáradt a torkom… hmmm.
Szóval, a 3. bojli : Eperkrém bojli „Nagy Ponty” eperkrém kombóból, a 4. bojli Sweetcorn ( édes kukorica ) bojli „Nagy Ponty” Sweetcorn kombóból .
Van még egy meglepetésem, de ezt majd később árulom el magamnak (is)…

{KEP::18305::502::center::Kellékek (Tudom, most mondjátok, hogy feltaláltam a melegvizet… pedig csak fotózhatnékom volt)}

Ha már fejben (és írásban is) meg van a receptúra, akkor kezdjünk is bele a gyártásba! Nem tervezem túl bő lére engedni a bojlikészítés gyakorlati részének leírását, azt már szerintem mindenki kívülről fújja. A lényeg, hogy a szárazanyagokat a szárazanyagokkal, a folyékonyakat értelemszerűen a folyékonyakkal és a tojással kell először alaposan összekeverni.

{KEP::18306::502::center::„Begolyózva”, főzése várva}

Ha ezzel készen vagyunk, készítsük elő a szükséges eszközöket (kinyomó, roller), a gázra tegyünk fel vizet (ha nagyobb mennyiséget készítünk, javaslom a bográcsot, abban többet lehet egyszerre főzni). Készítsünk a kéz alá, műanyag tasakokat, mert a készregyúrás után abban kell pihentetni a tésztát, ki ne száradjon!

{KEP::18307::502::center::Már kész is (vagyok)!}

Szóval, kezdjük a folyékony összetevőkbe adagolni a szárazanyagot, lassan, nyugodtan, jó alaposan összekeverve addig, amíg az már nem ragad mindenhez, de még kellően lágy arra, hogy a kinyomóból kényelmesen kinyomjuk! Egy valamit azonban elfelejtettem! Az erőnlétünk érdekében igyunk meg egy, na jó, esetleg két kis kupica pálinkát, attól a kedvünk is megjön a munkához! Apropó, ez a bojlirecept csak 18 éven felülieknek szól, nehogy valaki bíróságra citáljon, amiért alkohol fogyasztására vettem rá pici fiát/lányát! (Istenem, álmodik a nyomor, koedukált bojligyúrás… de jó is lenne, de ott mi lenne? Még belegondolni is buja ötlet!)

{KEP::18308::502::center::(Még) Egy kupicával a fáradtságra}

Ha már megfelelő állagú, azaz kinyomható, formázható a masszánk, készüljünk a rollerezésre, főzésre elő! Egyúttal készítsünk elő pár műanyag rekeszt, konyharuhával az alján, amibe rakjuk a frissen főtt golyókat! Nos, akkor nyomjuk, görgessük, főzzük, szárítsuk! Közben a nagy gőz és a meleg miatt fogyasszunk el egy jó pofa sört, pótolandó az izzadás következtében a szervezetünk folyadékszintjét! Ne feledjük az élő sejteknek közel 80 %-a víz, ez a szintet a legmegfelelőbb ital elfogyasztásával folyamatosan pótolni kell!

{KEP::18309::502::center::Két íz, két szín, így kerül a kinyomóba}

Előbb ígértem egy meglepetést, hát jöjjön! Az 1. és a 2. bojliból egy-egy kinyomónyit hosszában elfelezek és felcserélve a két felet, helyezem a kinyomóba, majd úgy kezdem a formázását! Ettől (ha sikerül), akkor egy pepita, kétszínű, esetemben piros-zöld, és kétféle ízű (csoki-kaviár) bojlit fogunk kapni!

{KEP::18310::502::center::Kinyomva (de már kicsit benyomva)}

{KEP::18311::502::center::Rollerezve, főzésre várva}

A védőitalok kortyolgatása közben ábrándozzunk el azon, hogy ezzel a csoda csalival, amit éppen művészi szinten elkészítettünk, mekkora csodálatos, kapitális halakat fogunk elejteni és fényképeken megörökíteni az utókornak! Ha még két pálinkát, vagy sört fogyasztunk a pálinkás bojlihoz, akkor hangosabbra állíthatjuk a garázsban a zenét szolgáltató műszaki berendezést, hogy a szomszédot ne csak a gőzzel kikerülő, számára fura, de inkább büdösnek tűnő szagok késztessék a garázslátogatásra, hanem a hangos „… kicsiny falum, ott születtem én…” is! Ha megfelelő kapcsolatot ápolsz a szomszéd(okk)al, akkor hamar megmagyarázhatod neki(k), hogy már végeztél is és megkínálhatod őket is a maradék italaidból, majd a bojlikészítés lezárásaként, hajnaltájban halkan botorkálj fel a lakásba és egy néma üzemmódban végzett tusolás után, játszd el a fáradt bojlis szerepét a párod/hozzátartozód előtt ! Ha érzi az egész nap alatt elfogyasztott alkohol szagát (márpedig a nők szaglása rendkívül kifinomult ezen a téren!), akkor ártatlan és fájdalmasan fáradtnak tűnő arccal hivatkozz arra, hogy : „ na, de drágám, ma pálinkás bojlit csináltam! „

{KEP::18312::502::center::A belga csoki, az orosz kaviár és a vegyes bojli kifőzve}

A kész bojlikat napokig szellős helyen tároljuk, majd vagy fagyasztva, vagy még tovább szárítva, jól szellőző helyen rakjuk el! Amennyiben marad a folyadékokból, akkor érdemes a tasakba a betöltés és lehegesztés előtt meglocsolni a bojlikat és úgy fagyasztani, tárolni! Ha a nyers masszából marad valamennyi, akkor azt is érdemes nyersen lefagyasztani, nagyon előnyös lehet majd az ólomra nyomkodva intenzívebbé tenni a bevetéskor a csalinkat! Sok sikert mindenkinek, aki belevág ebbe a nem kis megpróbáltatással járó kényes munkába, és kívánom, hogy jöjjön a bojlitokra legalább akkora hal, amekkoráról álmodoztok!

{KEP::18313::502::center::A kombók még gőzben
}

{KEP::18314::502::center::Ami marad, az a harag… a szomszéddal jóban vagyok, megosszuk!}

{KEP::18315::502::center::Bojlis csendélet… ma éjjel ilyenről álmodunk}

Epilógus:
Kedves olvasó, ha már idáig eljutottál, ne add fel, itt a vége. Köszönetem a türelmedért, elnézésedet kérem, ha kioktatásnak netán reklámnak fogtad fel irományomat. Mert nem az volt a célom, pusztán leírtam, hogy én így csináltam! Igyekeztem kerülni a cégneveket, az italfogyasztásra inspirálást, remélem, senki sem érti félre! Ha van kedved és tetszett ez a karcolat, pöttyözd be, kérlek a véleményed a pontozólistán, lehetőleg a kétszámjegyűekre törekedj! Ha nyerek, úgyis jótékonykodni fogok a nyereményemmel, a halaknak ajánlom fel mindet!
Pecás üdvözlettel…

A szerző, fotók: Hakapissza

teteje | vissza

Stég a Facebookon
A hét képe
Friss videó
Nagy pontyok nyomában 4 !
Szerző: Tóth László
Megnézve: 0
Akciós termékek
Cikkek
Kiemelt vizeink
Látogatók a honlapon
Jelenleg 40 vendég és 0 bejelentkezett felhasználó tartózkodik a honlapon!