Cikkek

Nyárbúcsúztató tórekorddal! 2013. szeptember 16.
6 olvasó 10-ből 8.5 pontra értékelte az írást.

Nyárbúcsúztató tórekorddal!

Kezdhetném a mondandóm minden széppel és jóval vagy esetleg „reklámmal”….Rengetegen vallják magukat „bojlis” horgásznak, és lassan minden halra jut egy „BAITS”.Nem bántani akarok ezzel senkit, de úgy gondolom, a jók megmaradnak, a gyengék meg úgysem maradnak meg sokáig a piacon.

{KEP::48605::620::center::}

Augusztus 20. nyár vége, viharos szél, tűzijáték reggel még lefújva. Néztem ki az ablakon, kérdeztem magamtól: vajon mit csináljak?Itthon a család, esőt mond, viharos szél, lehűlés, minden bent van, ami kell, mennék, de maradnék is a családdal. Feleségemre nézve csak ennyit mondott: „bolond vagy”.Tudtam, igaza van, mennem kell: irány a széki-tó!Hívtam barátomat, tudtam, ő kiment, igaz nem bojlizni hanem féderezni,Egy kis infót szerettem volna megtudni a szél- és a vízviszonyokról. A telefonba ordítva ennyit mondott: nem hallok semmit, mert pofámba fúj ez a … északi szél és alig tudok bedobni 30 méterre!

Ez nekem bőven elég volt! Kértem maradjon egy órát segíteni, a tábort felverni és a csónakot vízre tenni.

{KEP::48606::620::center::}
{KEP::48607::620::center::}

Így is volt, eltelt közel 3 óra, ekkor 15 óra körül jártunk! Barátom mondta, ő megy mert
nem bírja ezt a szelet és aki ismeri a 7es bojlis helyet, hát az tudja miről is beszélek.Várj, mondom neki, addig, míg a bójákat elhelyezem, etetek és mehetsz.Radaroznom nem kellett, ismerem a vizet, így viszonylag gyorsan ment.Meg is fordultam, 20 percbe sem telt, kint is voltam, na de hogy? Csupa vizesen, a csónak tele vízzel! Feküdt a röhögéstől és csak annyi jött ki a száján:„egy állat vagy” és elköszönt!Beöltöztem esőruhába és nekiálltam berángatni a motyót.

Öregek mondása szerint az északi szél estére eláll. Na ez egy nagy… khm valótlanság, ez nem hogy nem állt el, egész éjjel tombolt!Sátramba beülve, pattintom első söröm és hívom feleségem minden rendben jó helyen vagyok.

{KEP::48608::620::center::}

Az első kapásra sokat nem kellet várnom kb. 20 perc után füstölős kapás 14,60kg. Ez igen!

{KEP::48609::620::center::}

Mivel egyedül voltam, a fotózást nem tudtam megoldani, de tudtam a halőr számát és már hívtam is, hogy segítsen.Lacibá jött is lelkesen, addig kíméletesen elhelyeztem a halat pontyzsákba. Gyors fotó, ahogy kell, pár szó és úgy váltunk el, ha esetleg jön valami nagy, csörögjek bátran és jön! Csípem az öreget, belevaló.Na vissza, beöltöztem esőruhába, gyerünk! Ettől a pillanattól reggelig meg sem álltam, volt 2 óra pihenőm hajnalban! Átlagsúly 11 kg, 12 kapás, 100% teljesítés.

{KEP::48610::620::center::}
{KEP::48611::620::center::}

Reggelre a szél alább hagyott. Kapásra ébredtem 6 órakor! Fekete volt az ég alja, vártam a barátomat, Tomit és cimboráját, akik csatlakoztak hozzám 3 éjszakára. Megérkezésüket pálinkával ünnepeltük, gyors eszmecsere mi volt, hogy és mikor, és már állt is a sátruk, botok a helyükön.Közben kapás kapás hátán, hihetetlen! Átlagom még mindig 10 feletti volt, délutánra Tominak is megindult, jöttek a tízesek. Közben megállt a szél, kiglettelték a vizet, jó időt mondtak az időjósok, gondoltam itt a vég. Kevesebb a kapás és megjelentek a 6 kg körüliek, de Tomi mondja: nem lesz baj!

{KEP::48627::620::center::}

Nekiálltam etetni 24 mm-ess golyóval és raktam mellé bőven 20 millist is, majd növeltem a csali méreten és újra működött: jöttek a nagyobbak és megjelent köztük egy ismerős „arc” is. 3 hete találkoztam a tó másik végében ezzel a hallal, akkor súlya 16,90 volt most 16,40-el fogtam vissza. A csali ugyanaz volt: tripla 20 mm squid-chili!  Örültem neki!

{KEP::48613::620::center::}
{KEP::48614::620::center::}

Tominak maszatolós kapás, botot felvéve, egymásra néztünk: ez nem kicsi, hát nem is volt az: 19,05kg, új egyéni rekordja, bravó,szép!

{KEP::48615::620::center::}

Közben siettem, mert jelentkező volt, rá kellet menjek csónakkal, olyan erőteljesen ugrott meg. Ját ez nem verte a Tomiét, 6kg. Inkább a benti bóják működtek, a kinti csendben volt, délutánra kevesebb kapás, de óránként elhúzta, sokszor volt hogy ketten fárasztottunk.

{KEP::48612::620::center::}

16:30 körül járt az óra. Erőteljes kapás a kinti bóján, rohanok, felveszem mintha nem váltott volna át az LC rohant tovább. Léptem a csónakba és már rajta is voltam, át ment Tomi cuccán. Káromkodtam egyet, miközben próbáltam nem beletekerni a másik damilt, húztam a csónak felé a még nem látott halamat. Éreztem,komoly jószág, nehezen jött. Alig telt el pár perc, fordult egyet. Jól láttam? Te jó ég, ez hatalmas! Majd a belegabajodott szereléken izgultam, hogy ne tépjen meg!Merítőt odakészítettem , bár nem tudtam,hogy akadt, nem akartam elszalasztani, minél előbb meg szerettem volna meríteni, ahogy csak lehet. Pár perc vagy 10 perc, fogalmam sincs, mennyi idő is volt, a lényeg, a szákomban van!
MEGVAN!!!!!!

A zsinórom szakításával szabadítottam ki Tomi damilja fogságából, és már rongyoltam is a partra! ÁÁÁÁ HATALMAS! Gyors mérés: 24,07kg, a tógazda, Varga András szerint egyértelmű tórekord!Szenzációs, kezdődhe a fotózás! C&R

{KEP::48616::620::center::}
{KEP::48617::620::center::}

És nincs vége:

{KEP::48619::620::center::}

Kapások sorozata estig, megjelentek az amurok az etetésen, a fűszeres golyók tetszettek nekik. 4db-ot sikerült fognunk, átlag 6kilósak voltak.

{KEP::48620::620::center::}
{KEP::48621::620::center::}

Tominak erős kapás, újra jó hal, hosszas fárasztás után úgy döntött, menjünk rá! Nem akarta megmutatni magát. Párszor körbejárta a csónakot. Már mindenre gondoltunk, harcsa, busa? Mi ez? 20 perc és egy gyönyörű tükrös feküdt fel a vízre! Gyors merítés és gyerünk ki. 19.20kg-ot nyomott! Tomi – igaz, csak 20 dekával, de – megdöntötte széki tavi egyéni rekordját!

{KEP::48622::620::center::}

Éjszaka Peti fogott egy harcsát, míg mi aludtunk (fél órákat), 2-3kg körüli

{KEP::48623::620::center::}

A kapások itt nem fejeződtek be:

{KEP::48629::620::center::}
{KEP::48630::620::center::}
{KEP::48631::620::center::}
{KEP::48632::620::center::}

Másnap is húztuk, jöttek a tíz felettiek szépen! Tomi bíztatta Petit, fogjon pár halat botjával Meg kell jegyeznem, nem ügyetlen a srác, 13,60 kilóig jutott, első pecán irigylésre méltó!

{KEP::48624::620::center::}
{KEP::48625::620::center::}

Teltek a napok, az éjszakák, a halak csak jöttek szépen sorban!

{KEP::48626::620::center::}

Tomi újból kivett egy szebb példányt, súlya 15,20kg ez már a negyedik 15+!Utolsó éjjel, ez volt pénteken, kapás nélkül megúsztuk, de annyira nem is bántuk Kemény volt az előző 3 este! A horgászatunk végére értünk, igaz, korábban, de a négy éjszakából kihoztuk a maximumot!Szenzációs horgászat volt!

{KEP::48628::620::center::}

Az idei eddigi legjobb peca! Köszönöm Tomi és Peti!

Köszönöm a Stéges golyókat Lacinak, ami megint bizonyított és nem csak ezen a vízen!

STÉGES GOLYÓVAL, JÓKOR, JÓ HELYEN! Mi így voltunk…

teteje | vissza

Stég a Facebookon
A hét képe
Friss videó
Nagy pontyok nyomában 4 !
Szerző: Tóth László
Megnézve: 0
Akciós termékek
Cikkek
Kiemelt vizeink
Látogatók a honlapon
Jelenleg 62 vendég és 0 bejelentkezett felhasználó tartózkodik a honlapon!